Conscia satsar på säkerhet med Splunk

7 mars, 2024 – Conscia Sverige, en ledande leverantör av verksamhetskritisk IT-infrastruktur inom nätverk, cybersäkerhet och moln, investerar i ett partnerskap med ledaren inom cybersäkerhet och observabilitet, Splunk. Regelkrav, komplexitet och hotbild driver en stark efterfrågan på denna lösning inom IT-infrastrukturen, som väl kompletterar Conscias erbjudande med övriga partners. Conscia avser att nå Splunks högsta partnernivå under 2024.

– IT-infrastrukturens komplexitet och hotbild ökar snabbt, detsamma gäller regelkraven på den. Antalet olika datakällor, exempelvis inom cybersäkerhet växer också. Splunk är bäst på att integrera data från många olika system som IT-drift, IT-säkerhet, IoT och OT med mera, och även på att kunna dra mångsidig nytta av informationen med maskininlärning och AI. På Conscia ser vi att Splunk effektivt kompletterar vårt erbjudande såväl med Cisco som med andra partners för att möta denna snabbt växande efterfrågan, säger Lars Kyhlstedt, VD för Conscia Sverige.

– Genom att kombinera Conscias expertis inom nätverks- och infrastrukturlösningar med Splunks kraftfulla analysverktyg, kommer partnerskapet att adressera de växande behoven inom digital transformation, säkerhet och datadriven affärsutveckling, säger Robin Khullar, Group Vice President EMEA North på Splunk.

– Kunder kan förvänta sig ökad synlighet, säkerhet och möjligheten att extrahera värdefull insikt från sina data med en holistisk och skräddarsydd approach. Detta nya strategiska samarbete bygger inte bara på teknologi, utan också en stark kulturell överensstämmelse mellan företagen, med en gemensam vision av innovation, kundfokus och en förståelse för de komplexa utmaningar organisationer står inför, avslutar Khullar.

Splunk är marknadsledande inom SIEM (Security Information and Event Management), och på att genom analys av maskindata öka verksamheters cyberresiliens mot IT-attacker och driftsstörningar. Lösningen finns både som tjänst och på plats (on-prem). Behovet av en sådan lösning drivs bland annat av ökade cyberhot, växande komplexitet och högre regelkrav från exempelvis GDPR, NIS2 och DORA.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Daniel Siberg, tf VD, Conscia Sverige, +46 73 408 27 78, [email protected]
Erik Arnberg, PR, Conscia Sverige, +46 70 758 88 01, [email protected]

Conscia satsar på AI-säkerhet och blir Splunk Partner

Fr v Didem Ström, Sr Partner Sales Mgr, Robin Khullar, Grp VP EMEA North, Splunk och Lars Kyhlstedt, VD, Conscia Sverige.

Om Conscia

Conscia designar, implementerar och hanterar säkra, verksamhetskritiska lösningar och tjänster inom IT-infrastruktur och cybersäkerhet. Vi levererar lösningar och managerade tjänster 24-7 till kunder med komplexa nätverks-, datacenter-, moln-, IoT- och mobilitetskrav. Vi erbjuder förstklassiga tekniska kompetenser och insikter samt stöder kundernas affärskritiska tekniska system genom deras teknologiska ekosystems hela livscykel, från design, implementering och drift till optimering.

Conscia grundades 2003, ägs av private equity-investeraren Nordic Capital och betjänar en stor mängd större verksamheter inom finansiella tjänster, hälsovård, tillverkning, allmännyttiga tjänster, detaljhandel och offentlig sektor från kontor i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien och Slovenien. Vi är ett Network of knowledge och IT-ryggraden i våra kunders framgång. Vår långsiktiga ambition är att vara den givna partnern inom nätverk, moln och cybersäkerhet i Europa. För mer information, besök Conscia.com/se

Kontakta oss!
Svar inom 24h